Annons:
Etikettmjukvara-hårdvara
Läst 1188 ggr
Hakanzzon97
11/17/16, 8:21 PM

Hjälp med dator för att bygga hemsidor, adobe osv

Hej behöver hjälp med att hitta en bärbar data att kunna jobba på och ha med sig runder. Har en stationär dator som jag har i mitt hem som är byggd själv och är i top klass men behöver en bärbar dator att jobba på nu när jag pendlar till malmö och jobbar där , några dagar i veckan. Har en budget på 10-12 tusen så om någon kunnat rekommendera en dator hade varit bra. Tänkte kolla lite datorer nu och sen vänta då till black friday :) 

Mvh Hakanzzon97

Annons:
Florrpan
11/19/16, 2:12 AM
#1

"adobe osv"
Vad innebär det?
Använder du många grafiska program, och är färger väldigt viktiga?
Önskemål på storlek, vikt, hor portabel den ska vara?

Är det bara webbsidor du ska bygga så spelar datorn ingen större roll alls. Men ska du göra tunga redigeringar av foton, eller jobba med videoredigering, så är det en annan femma.

10-12k är nog overkill för att endast knacka hemsidor. Du får beskriva lite mer av dina behov helt enkelt.

Hakanzzon97
11/23/16, 12:11 AM
#2

#1 Haft fullt upp i hemmet så inte hunnit svara direkt , ledsen för det ! (såg du kommentera på den dator ifokus).  La ut här och där för att få hjälp menade inte att svara för dig. Det jag ska göra är att göra hemsidor. Koda lite program nu inför plugget och köra lite video redigering och syssla med annat med redigering och hålla på mycket med photoshop så la en budget där för att få en dator som håller några år.

Florrpan
11/23/16, 2:16 AM
#3

Okej. Något jag rekommenderar är främst en IPS skärm för bäst färger och en Intel i7 processor för att hantera redigering/renderng av video.
Sen är det värt att tänka på att ha en större hårddisk ifall du redigerar film, då det tar väldigt mycket plats. Men en SSD som systemdisk är väl rekommenderat, iaf en hybrid SSD (SSD + HDD).

Grafikkort spelar faktiskt ingen större roll för vad du vill göra. Att redigera bilder och rendera film är tungt på processorn, och kräver inte alls ett grymt grafikkort.

HP Omen verkar väldigt lovande om man kollar på innehållet. Fullkomligt duglig speldator också. 
12 000kr
https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/15-16tum/hp-omen-15-ax007no/234938.8908/

11 000kr liiiite sämre grafikkort, men 1000kr billigare. Värt!
https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/15-16tum/hp-omen-15-ax002no/234934.8908/

Däremot kan det vara rekommenderat att uppgradera till större RAM senare.

Upp till toppen
Annons: