Annons:
Etikettallmänt-om-webbutveckling
Läst 761 ggr
Anna
12/9/14, 6:54 PM

Vad jobbar du på just nu?

Vilka projekt har du på G för tillfället?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Stephanie
4/9/15, 7:35 PM
#1

Eftersom jag inte är så duktig, så är det inga avancerade projekt här inte… En sak jag har tänkt göra är ett program för att räkna ut min lön 😃 Eftersom jag jobbar timmar lite här och där, så är det svårt att ha koll på hur mkt jag kommer få ut varje månad. Så jag tänkte att det kunde vara en lite kul grej att se om jag kan få ihop nåt där jag kan mata in vilka tider jag jobbat och få fram vad jag kommer få ut 🙂 Jag har inte tagit tag i det än  dock…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

MichaelE
4/15/15, 10:03 PM
#2

Jag har två projekt, ett större community kring ett spel där man kan skapa grupper som där man kan utmana varandra inom. Mer info kommer i höst.

Det andra är att skapa ett avancerat wordpress-tema som använder sig av canvas.

Anna
4/15/15, 10:16 PM
#3

Jag har också flera projekt på G just nu - dels en ganska enkel skoluppgift (skapa en webbplats efter vissa specifika kriterier), sedan bygger jag en webbshop åt en kund, samtidigt som jag tar fram en hel webblösning + grafisk profil till en svensk bystugeförening. Lär mig massor. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

yeahsica
4/15/15, 11:05 PM
#4

Jag håller på med ett eget mini-CMS (objektorienterad PHP) som ska användas till mina bloggar i framtiden. Är också i planeringsfasen vad gäller en webbshop, men där vet jag inte än om jag ska koda själv eller använda WooCommerce eller något annat färdigt.

#3 Vad använder du för något till webbshopen du håller på med? Om du vill dela med dig ^^,

Anna
4/16/15, 9:28 AM
#5

#4 På begäran av kunden använder jag WooCommerce, som jag anpassar och implementerar i deras webbplats. Har aldrig använt WooCommerce tidigare men jag tycker det funkar riktigt bra faktiskt! :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Davbjo
4/16/15, 11:05 AM
#6

Jag kodar ett system som hanterar incidenter åt en internationell concern, jag har nyligen släppt ett system som hanterar reklamationer inom samma concern.

För 15 månader sedan hade jag aldrig kodat i C# eller varit inne i Visual Studio, men nu har jag släppt några system kodat i dessa, så det är väl tur att man kodat i annat förr.

Tidigare har jag kört uteslutande PHP och MySQL, då har jag kodat en rad system åt olika företag samt en fullfjädrad webbshop till mitt eget företag (som nu är nedlagt).

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
skursvamp
5/10/15, 8:19 PM
#7

Jag har fullt upp med att få några kunders hemsidor att synas bättre på Google just nu. Lite SEO arbete alltså.

Nyligen byggde jag också en webbshop åt en kund men för min del föll valet av system på Prestashop. Jag är överlag nöjd även fast jag kan tycka att det känns lite väl känsligt ibland. Små förändringar kan få ödestigra konsekvenser och man kan bli tvungen att börja om från scratch igen om man inte har tagit backup. Ändringar i källkoden av Prestashop rekommenderas inte! :D

Kolla min sida med tjänster för att bygga gratis hemsida.

Upp till toppen
Annons: