Det beror nog på lite vilken målgrupp du har och vilken typ av media du menar, men generellt är min erfarenhet att folk besöker/läser någon gång på morgonen (6-8), någon gång runt lunch (11.30-14) och/eller någon gång efter kvällsmat (18-22).
#2 Det är en ganska bred målgrupp men främst kvinnor 20-30 år och lite olika medier men tex Facebook, men även tex den egna hemsidan (och så hade jag tänkt att man kanske skulle kunna tillämpa det här på ifokus också för mina egna sajter.
Men ska främst kanske det blir efter middagen som blir bäst (17-18 eller senare) med tanke på att det är lite yngre.
Nu när den här tråden kom upp igen kom jag på att jag kan tipsa om olika analyseringsverktyg för att se vad som är bäst/när det är bäst att posta på just dina konton. På Facebook kan du ju se hur många ett inlägg nått automatiskt, men:
på blogg/hemsida går det att använda sig av t.ex. Google Analytics
Om du har många besök till din egna blogg/sajt så kan du skriva något intressant om en produkt, men det får inte lukta reklam. Posta helst aldrig reklam i sociala medier.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.