Annons:
Etikettcms-wordpress
Läst 535 ggr
Fridaosx
9/29/15, 11:58 AM

VC elements wordpress

Hej! 

Är inte skicklig på programmering eller Wordpress, men står inför många utmaningar inom detta just nu. 

Är det någon här som har erfarenhet av Visual Composer i Wordpress? Använder advanced carousels för att skapa bildspel och det går ju att klona enskilda både bilder och karuseller, men jag undrar om det går antingen klona eller automatisk duplicera en karusell från ett element till ett annat. 

Har i nuläget 4 karuseller där karusell A2 är kopia av A och B2 kopia av B som jag manuellt skapat - gjort A sedan upprepat och skapat A2. Detta innebär alltså att varje gång jag gång jag ändrar i A eller B måste jag göra samma ändringar i A2 och B2. Har även fler karuseller och en av dem skulle jag vilja ha på ett till ställe.

Går det att kopiera en carusell till ett nytt element? I nuläget har jag bara hittat funktionen att kopiera en carousell inne i det aktiva elementet. Skulle det annars gå att göra så att 2 olika carousells i olika element är sammanlänkade så man slipper göra dubbelt arbete varje gång man ändrar något?

You haven't lived until you've found something worth dying for

Annons:
Upp till toppen
Annons: