Annons:
Etikettdomän-hotell-server
Läst 1015 ggr
Metinia
2016-01-24 18:37

Tips på billiga webbhotell

Jag har en fotografhemsida som jag har designat själv och som tidigare har legat på webbhotellet Mydsik.se. Den har legat "på is" ett tag nu, då jag inte har hunnit uppdatera den, men jag tycker ändå det är lite kul att ha själva sidan. Tyvärr såg jag nu att Mydsik.se har lagt ner och min sida ligger inte uppe längre. Detta betyder att jag behöver hitta ett nytt webbhotell. Har ni några bra tips på billiga och lättanvända webbhotell?

(Domän behöver jag inte, det har jag en redan som jag har köpt på Loopia och som fortfarande fungerar som den ska.)

Annons:
yeahsica
2016-01-25 12:28
#1

Det är så olika när det gäller uppfattning av webbhotell tycker jag, en del hatar samma webbhotell som andra älskar och det är svårt att hitta omdömen att läsa. Men om jag utgår från mig själv säger jag såhär:

Jag använder Manufrog och har gjort det sedan 2005. Tror att mina sajter har legat nere kanske 1-2 gånger under dessa nästan 11 år. När jag har behövt komma i kontakt med supporten har de svarat snabbt. Manufrogs billigaste paket kostar 180 kr/år (15 kr/månad) och det räcker absolut om du bara har en liten sajt. Om du skulle behöva mer trafik går det antingen att uppgradera till ett av deras större konton, som fortfarande är billiga, eller köpa till bandbredd separat för 2 kr/gb/år. 

Annars finns t.ex. Binero också, som ju är stort, billigt och välkänt. De har ett paket som kostar 79 kr/månad. Det som har gjort mig något tveksam till Binero är att de relativt ofta den senaste tiden varit utsatta för DDos-attacker, vilket gjort att sajter som ligger hos dem legat nere då och då flera gånger de senaste åren.

Upp till toppen
Annons: