Annons:
Etikettuppbyggnad-optimering
Läst 1404 ggr
Valkyrija
2016-03-12 11:57

Hur börjar jag?

Hej! Skulle vilja bygga en snygg hemsida från grunden och undrar om ni har tips på böcker eller något där jag kan lära mig hur man gör? Har ingen tidigare erfarenhet.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
[Outlawly]
2016-03-12 12:37
#1

Jag går just nu distanskurs på webbutveckling då har vi denna boken HMTL5 av Rolf Staflin. Jag tycker det är super 🙂 och så använder vi oss av Användbarhetsboken.
Jag har inga förkunskaper, detta var en grundkurs.

SEOSEON.com
2016-03-28 09:26
#2

Om du menar helt och hållet från grunden så måste du, som Outlawly påpekar, lära dig att koda HTML (och CSS). Det finns massvis av bra platser att lära sig på, däribland Codecademy

Om du vill hoppa över det mesta av kodandet så kan du gå direkt till en plattform så som Wordpress.com.

Aeria
2016-07-10 15:59
#3

Då är det först och främst HTML och CSS du behöver lära dig! :)

Jag lärde mig själv från det att jag var 15 och som jag minns det använde jag bara internet som hjälp. Jag googlade mig alltså fram till hur jag skulle göra olika saker. Vet tyvärr inga bra böcker, men sidan www.w3schools.com är superduperbra och rekommenderas!

Också www.webdesignskolan.se är bra.

Veda
2016-09-12 19:00
#4

Även om man använder WordPress är det bra att kunna html och css. Framför allt css eftersom det är ett bra sätt att göra sin sida personlig och ändå använda en mall som många andra också använder.

isla
2016-09-18 22:04
#5

På youtube finns massor med tutorials, både på svenska och engelska. Många är riktigt pedagogiska också och förklarar på ett bra sätt vad de gör och varför och börjar från grunden. Det tar kanske några timmar att gå igenom allt, men är man bara uppmärksam och aktiv och provar själv, så borde det gå fort att lära.

Florrpan
2016-09-19 01:37
#6

Denna tråd skapades "2016-03-12 11:57"

Alyssa har sen dess inte ens brytt sig om denna tråd. Så snälla, låt den dö ut! :P

Annons:
isla
2016-09-19 13:38
#7

Om nu folk inte vill att man ska skriva i trådarna, lås trådarna då?! Även om TS inte bryr sig, så kanske det finns någon annan som intresserar sig för att börja och uppskattar tipsen. Jag må hända vara lättstött, men blir irriterad, så som sagt, lås tråden då, om inte input uppskattas.

Florrpan
2016-09-19 22:10
#8

Det är inget ont riktat mot dig eller den som bumpade innan dig, tycker det är bra att folk vill hjälpa till.

Men jag tycker bara det är extremt respektlöst att starta en diskussion och be om hjälp, för att sedan inte återkoppla och svara på ämnet.
Jag vet själv hur det är att verkligen lägga ner själ och tid åt att hjälpa andra, för att inte ens få ett "tack" för mödan. Det är snarare därför jag vill att dessa trådar ska dö ut.

Har skickat PM till Alyssa så hon kan återkoppla och berätta hur det gick för hon.

Valkyrija
2016-09-20 09:06
#9

Hoppsan hejsan. Va inaktiv ett tag på iFokus och när jag kom tillbaka tog jag bort massa trådar under "Mina inlägg" eller hur nu rubriken lyder och då åkte väl denna bort. Tack till er som svarat på min fråga i alla fall. Har helt kommit bort från ämnet med webbutveckling nu men blir säkert aktuellt i framtiden igen.
Tråkigt att man blir kallad för respektlös när man ibland har lite viktigare saker i livet att lägga fokus på men det är väl tur att inte alla människor har samma typ av problem ;)
Åter igen, tack till er som svarat 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Florrpan
2016-10-08 01:28
#10

#9 absolut. Gör man det med vilje är det respektlös. Jag hjälper väldigt mycket människor med webbutveckling, och väldigt ofta vill folk ha svar men bryr sig inte om att svara. Så ja, om man man inte bryr sig att svara så är det respektlöst mot dom som frivilligt hjälper till.

Men i ditt fall det annorlunda ut, och du ignorerade inte svaren med flit, antar jag.

Upp till toppen
Annons: