Annons:
Etikettallmänt-om-webbutveckling
Läst 2192 ggr
Veda
2016-08-19 06:35

Väntar på tillgänglig plats... Vad betyder det?

Jag håller på att göra om min hemsida och håller på att bli snurrig. Det tar sån tid att öppna och spara ändringar.  Idag såg jag att det stod "Väntar på tillgänglig plats" nere i vänstra hörnet på min skärm (Win 8.1 och Chrome). Är det någon som vet vad det betyder?

Annons:
[VSK]
2016-08-19 06:48
#1

Jag tycker det låter som din hårddisk/SSD är proppfull. Prova kör nåt städprogram som tar bort tempfiler mm. Diskrensning finns inbyggt i Windows. Är inte supereffektivt, men väl bra ändå.

Veda
2016-08-19 08:05
#2

Varför går det då supersnabbt att öppna andra sidor? Har visserligen mycket på hårddisken, eftersom den inte är så stor, men åtminstone 250-300 Gb finns ledigt. Men tempfilerna kanske sparas på egen mindre disk? Får kolla upp det. Tack!

[VSK]
2016-08-19 09:11
#3

#2

Du sa aldrig att det går "supersnabbt" på andra sidor.

Veda
2016-08-19 09:56
#4

Nej, det gjorde jag inte förstås.😞 Inte alltid lätt att skriva lagom mycket.

Florrpan
2016-08-19 14:57
#5

Detta är inte ens relaterat med webbutveckling?

Har du några andra program igång samtidigt, typ photoshop?
Adobes "scratch disk" brukar proppa hårddiskar direkt.

Veda
2016-08-19 19:11
#6

Nej inte webbutveckling, men det är väl i det forumet experterna finns?

Nej, det var bara Chrome öppet. Hade en timme över innan bussen gick till jobbet. Men eftersom varje moment tog mellan 5-7 minuter gav jag till slut upp. Jag misstänkte att det kanske hängde ihop med ett nytt tema, alternativt att jag bytt server på webbhotellet etc. Men jag ska testa att byta "kanal" eller vad det kan heta. Har adsl genom Telia och hittade lite tips på deras hemsida. Men tack för ert engagemang.

Annons:
Upp till toppen
Annons: