Annons:
Etikettallmänt-om-webbutveckling
Läst 700 ggr
Ellrose
6/17/18, 1:33 AM

Små frågor?

Hej, jag ska fixa en hemsida till en uppfödning. Men är dålig på det här med internet och så, jag vill ha en enkel och bra webbplats där jag får ut det jag vill ha. Den ska vara enkelt att göra, uppdaterar med information. - Flera av uppfödarna har en som heter weebly.com, är den enkel att jobba i? -Vad skulle ni rekommenderar, eller ska man bara köra på att hitta en som fixar en sida och hjälper till med uppdateringen av information och bilder och allt därtill? - Eller skita i allt och bara köra via Facebook? Mvh en som inte är data intresserad. 🙂

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
yeahsica
6/17/18, 1:17 PM
#1

Jag skulle rekommendera Weebly eller Wordpress. På båda sajterna går det att skapa ett konto gratis. Om jag var du, skulle jag skapa ett konto hos båda och sedan testa mig fram för att se vilken jag gillar bäst. Jag tycker själv att båda två är lätta att jobba med. De har färdiga snygga teman att välja mellan, så du slipper tänka på designen om du inte vill fixa med det själv.

Fördelen med använda en extern tjänst istället för Facebook är att det är lättare att strukturera upp informationen så att den blir enkel att hitta för besökarna. Ofta tycker jag att Facebook-sidor blir väldigt röriga när de varit aktiva ett tag. Det blir bara ett enda långt scrollande för att hitta information och det är svårt att få en överblick, tycker jag.

Men om du känner att du inte fastnar för någon av tjänsterna är det ju bara att byta till Facebook istället :)

Ellrose
6/18/18, 11:51 PM
#2

#1 Tack så mycket för att du skrev. Ja WordPress har jag hört talas om. Men funkar både WordPress och weebly.com enkelt? Vill ha enkel att skapa och kunna ha bra bilder och ett fint tema. Har dom någon support om man behöver ha hjälp? Tänkte om jag måste ha hjälp någon gång. Mvh Sara

( Ellrose Hamsteruppfödning)

yeahsica
6/19/18, 6:35 PM
#3

Ja, jag tycker att båda är enkla. Kanske att det tar ett litet tag att komma in i det bara, om du inte är van.  Något att tänka på är dock att gratisversionerna har en gräns på hur mycket data du får ladda upp, så kanske att inte alla dina foton får plats om du har väldigt många. Där har Facebook en fördel.

Både Wordpress och Weebly har supportforum där det går att ställa frågor öppet. Hos Wordpress tror jag bara att det går att få annan support om man är betalande kund tyvärr, men Weebly går att maila till och chatta med även som gratiskund som jag har förstått det. (Dock gäller det nog att skriva på engelska hos båda två tjänsterna).

Upp till toppen
Annons: