Annons:
Etikettoff-topic
Läst 601 ggr
[Zofiaz]
8/25/18, 5:28 PM

E-postadress

Hoppas detta inlägg är ok här!

Hejsan

Jag har köpt min hemsidas domän genom Loopia. Nu ville jag också köpa en ordentlig mejladress, men för att använda denna (skicka från etc.) verkar jag behöva ett webbhotell hos Loopia som kostar. Min hemsida ligger hos weebly och har gjort sedan länge, jag är alltså inte intresserad i någon form av webbhotell.

Försökte istället köpa en via one.com men för att det ska gå behöver domänen ligga hos dem Förskräckt

Känner mig inmålad i ett hörn! Hur ska jag göra?? Tips??

Annons:
Carmarino
8/25/18, 5:48 PM
#1

Är du säker på att domänen måste ligga hos dem? Jag har min domän hos one.com, men domänen har jag inte där.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/25/18, 5:59 PM
#2

Kollade lite på Weebly och såvitt jag kan se så kan du föra över din domän dit. Det verkar dock inte gå att göra för gratisalternativet. Fast det är svårt att riktigt få kläm på hur det fungerar. I viss information verkar det som det är gratis och i annan verkar det som man måste betala. Enklast är nog om du kollar med deras support.

Här är lite info om Kostnadsfri domänhosting och hantering.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Zofiaz]
8/26/18, 2:12 AM
#3

Av vad jag kan se så kan jag inte överföra en .se domän dit. Känns för övrigt ganska surt att ha betalat för LoopiaDNS de närmsta 12 månaderna om det ändå inte kommer till användning..

Jag försöker alltså hitta en leverantör som erbjuder försäljning av den e-post jag vill ha, info@mittföretag.se, utan att domänen ligger hos dem. Funderar på om detta går att göra genom Googles business mail till exempel?

Carmarino
8/26/18, 7:18 AM
#4

Kolla med supporten. Då får du veta säkert om det går eller inte.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: